Jak zrobić portfolio modelki?

0
Jak zrobić portfolio modelki?

Portfolio to ważny dokument dla każdej modelki, który często znaczy znacznie więcej, niż sama rozmowa kwalifikacyjna. To właśnie w portfolio znajdują się zdjęcia, z których płynie cała prawda o sposobie zachowywania się modelki przez obiektywem, a także o tym, czy wygląda ona naturalnie.

W teczce ze zdjęciami można także znaleźć takie fotografie, na których widać dokładnie świadomość modelki odnośnie jej ciała oraz wygląd całej sylwetki. Dobrze jest oczywiście wykonać profesjonalną sesję, jeśli jednak jeszcze do tego nie doszło, można wykorzystać zdjęcia ze swojego prywatnego archiwum. Poniżej znajdują się wskazówki, jak stworzyć swoje wymarzone portfolio, które będzie miało większe szanse powodzenia.

Kolorowe czasopisma

Warto w tym celu posłużyć się gazetami i czasopismami, które kierują się modą. Są w nich dostępne liczne sesje zdjęciowe. Wystarczy przyjrzeć się pozom oraz mimice twarzy, a także sytuacji, w której modelka pozuje. Ważne, by z fotografii wyczytać emocje i cały przekaz, który niesie ze sobą zdjęcie. To jest właśnie ta świadomość, którą trzeba będzie ukazać osobiście na swoich prywatnych zdjęciach.

Jak jednak wykonać sesję? Jeśli jeszcze nie współpracuje się na stałe z żadną agencją, ciężko liczyć na jej pomoc w przygotowaniu portfolio. Wtedy najlepiej będzie poszukać profesjonalnego fotografa oraz poprosić go o pomoc w stworzeniu zdjęć dedykowanych właśnie do portfolio. Czasem można także trafić na agencję, która wspiera modeli niezależnych, wtedy często podaje ona namiary na fotografów, u których dobrze będzie wykonać sesję.

Profesjonalizm na pierwszym miejscu

Portfolio nie jest wyłącznie kilkoma wykonanymi w domu zdjęciami, które można sobie ot tak przesłać do agencji. Prawdopodobnie ulegną one szybkiej eliminacji i mogą również zostać uznane za obrazę dla statutu agencji. Aby tego uniknąć, warto zadbać o zdjęcia profesjonalne.

Zanim rozpocznie się sesję, należy ustalić jej wszystkie szczegóły z fotografem. Chodzi tutaj głównie o charakter zdjęć, a także o odpowiednie stroje i kompleksową stylizację. Im lepiej przyszła modelka porozumie się z fotografem, tym lepsze efekty uda się uzyskać. Wzajemne zrozumienie jest tutaj na pierwszym miejscu.

Wybór najlepszych zdjęć

Nie wystarczy wykonać sesję. Trzeba jeszcze pośród często setek, a nawet tysięcy zdjęć wybrać te, które będą najbardziej odpowiednie do portfolio. Warto podzielić je na kilka części. Powinno się wybrać kilka ujęć swojej twarzy, zdjęcia ukazujące całą sylwetkę, a także tylko 3/4 całego ciała.

Jak zrobić portfolio modelki?

Żeby uniknąć nudy, można zadbać o zróżnicowaną scenografię na zdjęciach, a także strojów i pozowania. Wtedy każde zdjęcie będzie zaskakujące, a ciekawość na temat następnego będzie stopniowo wzrastać.

Ile zdjęć w portfolio?

Nie można na pewno przesadzać z ilością. Najlepiej, jeżeli będzie to około dwudziestu zdjęć. Dobrze, gdyby były w ujednoliconym formacie 20 x 25 cm. Ich oprawa także wiele świadczy o kandydatce. Twarda forma albumu będzie tutaj optymalną i pożądaną opcją. By zaciekawić komisję, można zawsze przygotować kilka rożnych portfolio i na każdym castingu prezentować inne.

Jaki powinien być dobry szef?

0
Jaki powinien być dobry szef?

Chyba ciężko trafić na pracowników, którzy nie narzekają na swojego szefa. Należy to do rzadkości. Kiedy bowiem można było natrafić na sytuację, w której mówiło się o pracodawcy jako o lojalnym i kompetentnym człowiekiem na odpowiednim stanowisku? To prawdziwa rzadkość.

Jak można zostać dobrym szefem, by docenili nas pracownicy i widzieli w nas człowieka godnego szacunku i współpracy długofalowej?

Szacunek do pracowników

Nie ma nic ważniejszego, jak szacunek do swoich pracowników. Kiedy nadmiernie się ich krytykuje za błędy, które często samemu się popełnia lub po prostu źle traktuje się zarówno osoby na na niższych stanowiskach, takie sytuacje zapadają im doskonale w pamięć. Nigdy pod żadnym pozorem nie można również patrzyć na nikogo z góry. Poniżanie innych na pewno nie jest opłacalne. Nie tylko będą oni mniej efektywnie pracować, ale również mogą złożyć odpowiednią skargę bądź założyć sprawę w sądzie, jeśli zachowanie względem nich będzie rażąco naganne.

Uczciwość

Nie zdobędzie się zaufania i poważania wśród pracowników, jeżeli nie będzie się wobec nich uczciwym. Nierówne traktowanie, wywyższanie innych ponad resztę to zły wybór. Jeżeli pojawiają się jakieś problemy, trzeba poprosić pracownika na stronę i wprost powiedzieć, co ma się mu do zarzucenia. Oczywiście warto wykazać się odpowiednim taktem przy takiej rozmowie.

Układ między szefem a pracownikiem nie powinien opierać się całkowicie na dużej bliskości. Pewien dystans jest tutaj wskazany. W takim układzie pracownik musi mieć pewność wsparcia i bezpieczeństwa, a szef lojalności.

Szef jako wzór

Jeżeli pracodawca jest dla swoich pracowników wzorem, ponieważ jest zawsze punktualny, potrafi świetnie zorganizować sobie pracę oraz kieruje się sprawiedliwym osądem, wtedy jest dobrze postrzegany przez innych.

Jaki powinien być dobry szef?

Co więcej, tylko przy zachowaniu takiej postawy może sam wymagać takich atutów od innych. W przeciwnym razie będzie się szybko znienawidzonym członkiem całego zespołu.

Ludzkie podejście

Nikt nie lubi, kiedy traktuje się go jako kogoś znacznie gorszego. Każdy z nas jest człowiekiem i każdy może popełnić błąd. Nawet maszyny się mylą. Trzeba o tym pamiętać i zachować chociaż krztę wyrozumiałości dla pracowników. Jeśli zatem zdarzy się nagła sytuacja, w której pracownik musi szybko opuścić firmę, warto pozwolić mu na to bez zbędnego kręcenia nosem.

Taką sytuacją może być chociażby narodziny dziecka lub jakieś inne wydarzenie, nie zawsze szczęśliwe. Są to ważne momenty w życiu, w których pragnie się towarzyszyć innej osobie. Również szef może kiedyś mieć taką konieczność, dlatego powinien pamiętać także o tej ludzkiej stronie swoich pracowników. To pewne, że będą oni wdzięczni za troskę i wyrozumiałość. Zapamiętają dobry gest i sami wspomogą szefa, kiedy tylko nadarzy się taka okazja.

Dodatkowa rada

Warto postarać się zachować w sobie powyższe cechy i spróbować zmienić chociaż odrobinę swój charakter. Być może wydaje się to niewiarygodne, ale pracownik lojalny jest prawdziwym darem i skarbem, którego nie można wypuszczać z rąk. Można w tym celu odwrócić pewne znane porzekadło, które w tym momencie będzie brzmiało: „Szanuj pracownika swego, bo zawsze możesz mieć gorszego”.

Jak być bardziej kreatywnym?

0
Jak być bardziej kreatywnym?

Kreatywność to w obecnych czasach bardzo pożądana cecha. Dzięki niej tworzenie nowych rzeczy jest znacznie prostsze i ułatwia pracę. Warto w celu poprawienia swojej kreatywności najpierw postarać się o wyobrażenie jakiegoś przedmiotu, by kolejno przenieść go na realia.

Jak się jednak okazuje, może to nastręczać pewnych trudności. Dlaczego? Ponieważ tak wiele różnych rzeczy, obiektów zjawisk już istnieje na świecie, że wykreowanie jakiegoś nowego graniczy niemal z cudem. Okazuje się jednak, że można poprawić swoją kreatywność.

Bez względu na to, czy jest się pisarzem, czy może blogerem albo po prostu rodzicem, poszukiwanie odpowiednich inspiracji może okazać się drogą do sukcesu i pobudzenia swojego twórczego myślenia.

Swoboda, relaks i zabawa

Na samym początku dobrze będzie po prostu poszukać pewnych wskazówek w tej kwestii, które znajdują się w Internecie. Warto także zwyczajnie bawić się w wymyślanie odpowiednich pomysłów, które będą wynikiem przeprowadzonej burzy mózgów. Nie zawsze każdy pomysł musi być od razu logiczny i spójny. Z połączenia kilku propozycji może wyjść bowiem bardzo ciekawe rozwiązanie, o którym bez tej metody nie miałoby się nawet pojęcia.

Jak być bardziej kreatywnym?

Niepodzielna uwaga

To nie prawda, że można w jednej chwili wykonywać dosłownie jednocześnie dwie czynności. Najczęściej jest tak, że np. w szybkim tempie wykonuje się je na zmianę. W takiej sytuacji warto zrezygnować z jedzenia, kiedy właśnie próbuje się wpaść na interesujący pomysł.

Jedzenie jest oddzielnym procesem, który nie powinien zajmować myśli w trakcie kreacji. By jednak wspomóc siebie, można także odciąć się na ten czas od świata zewnętrznego. Dzięki temu będzie łatwiej zebrać myśli i unikną rozproszenia.

Co jeszcze można zrobić?

Oto kolejne propozycje, jak rozbudzić swoją kreatywność. Jednym z najlepszych sposobów poszukiwania inspiracji, jest nasze otoczenie. Jeśli jest ono zbyt nudne, warto zmienić je na dzień lub dwa. Czasem z pozoru nawet miniaturowy i nudny przedmiot może okazać się najlepszą inspiracją. Wystarczy się nad tym zastanowić i poświęcić na to trochę czasu.

Oczywiście nie można od razu wymagać od siebie powalających pomysłów. Najlepiej małymi krokami rozbudowywać myśl i stworzyć w ten sposób coś naprawdę imponującego.
Nie można ponadto być perfekcjonistą. Wtedy nigdy nie będzie się do końca dumnym ze swojego dzieła. Lepiej będzie zacząć nawet od beznadziejnego wzoru lub szkicu, który w miarę upływu czasu będzie ewoluował w formę godną uwagi.

Ważne, by pracować systematycznie. Wtedy efekty będą widoczne już po niedługim czasie. Mimo wszystko trzeba dostarczyć sobie chociaż odrobiny krytyki ze strony swojej lub kogoś z otoczenia. Oczywiście nie ma mowy o przechodzeniu ze skrajności w skrajność.

Kiedy w naszej głowie pojawia się ciekawa myśl lub pomysł, koniecznie trzeba jak najszybciej ją zapisać. Wtedy nic nam nie umknie, a już kilka takich myśli może razem tworzyć niesamowity projekt.

Zwiększenie swojej kreatywności wcale nie jest takie trudne. Jeśli z początku zastosuje się kilka z powyższych wskazówek, będzie to znacznie łatwiejsze, a z czasem jeszcze bardziej naturalne dla naszego umysłu.

Jak poprawić atmosferę w pracy?

0
Jak poprawić atmosferę w pracy?

Dobra atmosfera w pracy to stosunkowo rzadkie zjawisko. Częściej bywa tak, że zawsze w całej ekipie znajduje się kilku różnych charakterów i ciężko pogodzić ambitnych z osobami o bardziej swobodnym podejściu do wielu spraw. Współpraca jest wtedy niezwykle utrudniona, a to z kolei wpływa na atmosferę i relacje między poszczególnymi pracownikami.

Co gorsza, nie ma możliwości uniknięcia tych osób. Biorąc pod uwagę taką sytuację, raczej odpada ucieczka z pracy, chyba ze akurat ma się lepszą ofertę po ręką. W przeciwnym razie pozostaje tylko jedno – wprowadzenie odpowiedniej atmosfery pełnej życzliwości i pozytywnego nastawienia. Dzięki temu ludzie przestaną ustawiać się przeciw sobie. Co zrobić, by poprawić klimat pracy?

Żarty i śmiech

Nic tak nie rozładowuje napiętej atmosfery, jak dobre żarty oraz dużo śmiechu. To najlepszy sposób, by się zrelaksować i zarazić dobrym humorem także innych. Od razu każdy poczuje się swobodniej i będzie lepiej współpracował z pozostałymi członkami zespołu. Niby to tak nie wiele, a jednak trochę uśmiechu naprawdę może wpłynąć pozytywnie.

Tolerancja

Środowisko pracy zawsze charakteryzuje się takim doborem pracowników, gdzie zazwyczaj każdy ma inny charakter oraz inne podejście do wykonywanych obowiązków. To powoduje powstawanie pewnych różnic, które potrafią dzielić pracowników. Najważniejsze, by nie poddać się temu nurtowi i przestać zwracać uwagę na takie różnice. Lepiej będzie rozpocząć poszukiwania dobrych i mocnych stron swoich kolegów w firmie, które często mogą po prostu być ukryte głęboko.

Warto także poznać charaktery tychże osób. Z pewnością mają one więcej ciekawych cech i zainteresowań, lecz może ze względu na sytuację nie dzielą się nimi i nie chwalą.

Konstruktywna krytyka

Tylko taki rodzaj krytyki może być przyjęty bez problemu przez inne osoby z pracy. Jeżeli w krytyce będzie pełno sarkazmu, a nawet wulgaryzmów, nie będzie się dobrze postrzeganą osobistością w firmie, z pewnością zaraz pojawi się fala tego samego typu komentarzy na nasz temat, lecz za naszymi plecami.

Jak poprawić atmosferę w pracy?

Zawsze trzeba wykazywać się ogromnym taktem w wypowiedzi, nawet jeżeli ma się całkowitą rację. Nie wolno nigdy nikomu wytykać jego wad i śmiać się z czyichś niedoskonałości. Lepiej będzie poszukać wspólnie rozwiązania, które pomoże pokonać problem i zadowoli obie strony.

Emocje na wodzy

Nie ma nic gorszego, jak niekontrolowany wybuch złości i frustracji w pracy. Często właśnie stres jest prowodyrem takich sytuacji, a przemęczenie tylko potęguje zły nastrój i kumulującą się w środku złość. Jeśli nie potrafi się odpowiednio rozwiązać problemu, wtedy emocje narastają i może to doprowadzić to często niepotrzebnego konfliktu na dużą skalę. To jednak nie służy firmie i jej interesom.

Plotkowanie

Być może ktoś plotkuje na nas temat, ale odwdzięczanie się tym samym wcale nie będzie lepiej o nas świadczyło. Warto być po prostu w porządku wobec samego siebie, ale także innych. W firmie dobrze jest oczywiście przyjaźnić się, jednak nie jest to odpowiednie miejsce i czas do poruszania bardzo osobistych tematów i spraw.

Jak wydawać polecenia?

0
Jak wydawać polecenia?

Zajmowanie stanowiska kierowniczego to nie tylko lepsza wypłata, ale także zdecydowanie więcej obowiązków i odpowiedzialności, nie wspominając już o kontaktach z podwładnymi i rozwiązywaniem wielu z nimi związanych problemów.

Może się także okazać, że nie będą oni zbytnio zainteresowani chęcią podejmowania zada, które zostają im zlecone bądź wcale ich nie realizują. Wtedy niektórzy kierownicy po prostu czują w powietrzu wiszącą nieczystą i napiętą atmosferę oraz brak poważania ich osoby ze strony pracowników. Jak zatem umiejętnie zarządzać, by podwładni znali swoje obowiązki i sumiennie je wypełniali?

Miły i uprzejmy ton

Każde polecenie nigdy nie może brzmieć jak rozkaz. Powinno raczej przypominać prośbę, aczkolwiek stanowczą. Wyrażając w ten sposób polecenia przełożony jest postawiony w całkiem innym, pozytywnym świetle. Co więcej, pracownik czuje się poważany i szanowany.

Kiedy natomiast polecenia wychodzą z ust kierownika przepełnione jadem i złością, taki obraźliwy ton zniechęca innych do działania i może nawet skończyć się zwolnieniem pracowników na ich własne życzenie. Szacunek to podstawa każdej relacji z drugim człowiekiem.

Zwroty grzecznościowe

Nigdy nie można w żadnej rozmowie zapominać o stosowaniu zwrotów grzecznościowych. Kiedy poprosi się pracownika o pomoc lub podziękuje mu się za dobrze wykonane zadanie, wtedy będzie on miał świadomość, iż mimo niższego stanowiska jest traktowany z należytym mu szacunkiem.

Nie ma nic gorszego, jak utrata dobrego pracownika na rzecz konkurencji. Kiedy jednak zatrudnione osoby czują się jak słudzy, wtedy z pewnością odejdą do konkurencji. By nie zostać uznanym za gbura, trzeba koniecznie unikać obraźliwych zwrotów i nietaktownego nazewnictwa wobec pracowników.

Przejrzystość wypowiedzi

Żaden pracownik nie będzie dobrze pracował, jeżeli komunikaty kierowane w jego strony nie będą klarowne i w pełni zrozumiałe. W takich warunkach zwyczajnie mogą nie wiedzieć, co robić bądź wykonywać swoją pracę źle, mimo najszczerszych chęci. Im więcej nieporozumień w pracy, tym wolniej idzie działanie, a na tym cierpi całą firma, czyli wszyscy pracownicy.

Jak wydawać polecenia?

Kiedy natomiast wiadomo, że wszystko z powodu niejasności ze strony kierownika, nikt nie ma ochoty z nim już więcej rozmawiać i zwracać się o wyjaśnienie, czasem z niechęci, czasem ze strachu. Dlatego im szybciej nawiąże się nic porozumienia, tym lepiej.

Cel polecenia

Żadne polecenie nie może być bezcelowe. Kiedy brakuje mu odpowiedniego uzasadnienia, może zostać odebrane opacznie. Kiedy natomiast jest jasny cel, pracownicy wiedza, jakie zasady panują w firmie i czemu służy ich działanie.

Gdy widać metę, człowiek zawsze wie, w jakim kierunku dąży i zna efekt, który musi zostać osiągnięty. Praca wtedy sprawia większą przyjemność, czas szybciej leci, a rezultaty są widocznie szybciej.

Czasem uzasadnienie pełni także funkcję wskazania pewnych braków i luk w danym zadaniu, dzięki czemu można znaleźć wspólnie lepsze rozwiązanie problemu. Jest jeszcze jeden plus jasnej sytuacji i celu. Pracownicy mogą wtedy sami organizować sobie pracę, ponieważ wiedzą, do czego dążą.

Jak zapanować nad stresem podczas pracy?

0
Jak zapanować nad stresem podczas pracy?

W życiu wiele sytuacji może spowodować stres. Oczywiście są to także okoliczności w domu, czy na wyjeździe, jednak najczęściej stres dopada nas w pracy oraz przez pracę. Wtedy ciężko spodziewać się, że z dnia na dzień praca stanie się mniej stresująca, szczególnie jeśli właśnie taki jest jej charakter i specyfika.

W tym momencie powstaje pytanie o sposób poradzenia sobie ze stresem i opanowaniem go, by zdenerwowanie nie wytrącało nas z równowagi i nie wpływało negatywnie na pełnione obowiązki. W pracy trzeba bowiem być trzeźwym i opanowanym. Jak jednak tego dokonać?

Czas na przerwę

W każdej pracy trzeba znaleźć sobie czas na przerwę. Czasem takich przerw może być więcej, dlatego warto je wykorzystać. Wtedy najlepiej będzie odsunąć się na chwilę od swojego biurka, a nawet wyjść z gabinetu na zewnątrz i pooddychać głęboko, by szybciej się zrelaksować.

Warto także zjeść coś lekkostrawnego oraz wypić szklankę wody. By przerwa przyniosła właściwe skutki relaksacyjne, nie można pod żadnym pozorem zabierać ze sobą telefonu na zewnątrz. Wtedy nigdy nie oderwie się myśli od pracy, a już na pewno twarzy od telefonu.

Napięta sytuacja

Chwile, w których nerwy sięgają zenitu, niestety często się zdarzają. Wtedy nie pozostaje nic innego, jak podjąć próbę zachowania spokoju. Warto mimo wszystko wyjść na kilka minut w jakieś inne miejsce i spróbować się uspokoić. Można także wykonać kilka ćwiczeń odprężających i relaksujących. Takie ćwiczenia skutecznie zmniejszają powstałe napięcie, a także szybko dotleniają mózg. Dobrze pomaga także pewne proste ćwiczenie, które polega na napięciu wszystkich mięśni i rozluźnieniu ich po kilku sekundach.

Ćwiczenia oddechowe

Nic tak nie redukuje stresu, jak odpowiedni oddech. Obecnie mało kto potrafi oddychać prawidłowo. Nikt nie uczy odpowiedniej techniki, a skutki tego widać w zestresowanych ludziach obarczonych ogromem obowiązków i depresją. Takie ćwiczenia najlepiej wykonywać, kiedy jest się już podenerwowanym.

Jak zapanować nad stresem podczas pracy?

Trzeba najpierw wziąć głęboki wdech, po czym powoli wydychać powietrze ze swoich płuc. Im wolniej, tym lepiej dla napiętego organizmu. By ćwiczenie przyniosło skutek, trzeba powtórzyć je około 10 razy. Dzięki temu ciało rozluźni się, a umysł dotleniony będzie sprawniej działał i podejmował nawet trudne decyzje.

Relaks w domu

Czasem lepiej będzie spróbować wielu technik relaksacyjnych również w swoim domu. Taka systematyczna praktyka pomoże odprężyć się i zapewnić psychiczny odpoczynek naszej głowie. Dotleniony organizm zawsze działa sprawniej, a to przekłada się na prostsze opanowanie stresu.

Kiedy można jasno myśleć i podejmować decyzje, od razu powoduje to spadek stresu. Wskazane jest ponadto, aby praktyki relaksacyjne wykonywać na świeżym powietrzu. Po takim relaksie jest się już całkiem innym człowiekiem.

Dodatkowe materiały

Nie ma lepszego wsparcia, jak książka o technikach medytacji i relaksu. Regularne, najlepiej codzienne ćwiczenia pomogą uspokoić umysł i opanować myśli, dzięki czemu stres nie będzie już tak częstym gościem w naszej głowie i ciele, jak miało to miejsce dotychczas. Zostanie on opanowany i poddany kontroli.

Jak przekonać klienta do zakupu? Poradnik telemarketera

0
Jak przekonać klienta do zakupu? Poradnik telemarketera

Często początkujący telemarketerzy zniechęcają się do takiego zajęcia, ponieważ potrafią pracować kilka dni, a nawet tygodni i nic nie sprzedać. Taki wynik może dziwić, jednak czasem trzeba nieco nad sobą popracować, by przekonać do siebie klientów. Setki wykonanych telefonów wcale nie muszą kończyć się fiaskiem.

Na takim stanowisku trzeba bowiem wciąż utrzymywać wysoki poziom motywacji oraz cieszyć się wykonywanym zajęciem. Jeżeli czerpie się z niego przyjemność i radość, jest to już połowa sukcesu. Co jednak zrobić, by zacząć zdobywać klientów oferowanych produktów lub usług?

Szybka reakcja na odmowę

Bardzo często po przedstawieniu się jako telemarketer można usłyszeć od razu komunikat z drugiej strony, że odbiorca jest zajęty i nie ma czasu na rozmowę. By jednak zwiększyć swoje szanse i prawdopodobieństwo, że odbiorca nie odłoży słuchawki, warto jak najszybciej poinformować go, że zajmie się mu tylko kilka minut, a w tym czasie usłyszy on o rozwiązaniach, dzięki których już niedługo skutecznie obniży ponoszone przez siebie koszty. Jest to tak zwany język korzyści, który może pomóc w złapaniu przez rozmówcę haczyka.

Każdy kolejny etap jest sukcesem

Kiedy tylko przebrnie się przez pierwszy etap i zainteresuje rozmówce swoją ofertą, jest to już naprawdę bardzo dużo. Nieczęsto można bowiem dotrzeć aż tak daleko. Od tego momentu jest już coraz bliżej do decyzji o chęci dokonania zakupów, co przekłada się oczywiście na premię lub prowizję właśnie dla telemarketera. Już w tym momencie wart przekazywać drugiej stronie atuty i zalety produktów, a także mówić językiem korzyści, czyli prezentować konkurencyjność oferowanego rozwiązania.

Typ klienta

Nie ma dwóch takich samych klientów. Każdy reaguje inaczej. Jeden może zacząć się śmiać, inny podejmie rozmowę od razu, a jeszcze inny może rzucić wulgaryzmem. Sytuacje są różne i liczy się tutaj duża elastyczność, dzięki której w każdym momencie będzie wiadomo, jak zareagować. Wykazanie odpowiedniego taktu i rozwagi jest tutaj niezwykle istotne.

Gdy rozmawia się z klientem gadułą, trzeba przede wszystkim pozwolić mu wyrzucić z siebie wszystkie myśli i przekonania. Cierpliwość może się bowiem opłacić. Następny krok to przedstawienie oferty pod kątem informacji, które otrzymało się od drugiej strony.
Kiedy jednak trafi się na klienta niezdecydowanego, wtedy trzeba więcej czasu poświęcić na rozmowę z nim. Taki klient nie lubi samodzielnie podejmować decyzji. Woli, kiedy ktoś go kieruje i małymi krokami oraz z pomocą prostych pytań tłumaczy się mu ofertę i korzyści z niej płynące.

Jak przekonać klienta do zakupu? Poradnik telemarketera

Zdarza się także rozmowa z klientami bezwzględnymi postępującymi z pewną dozą agresji. Im więcej jednak wtedy okaże się uprzejmości, tym bardziej zbije się z tropu takiego klienta, który zacznie się uspokajać.

Nie ma bowiem nic gorszego, jak odwzajemnianie się tym samym, czyli pełnią złości, ponieważ to może jedynie dodatkowo rozjuszyć drugą stronę, a napływ negatywnych emocji nigdy dobrze nie wróży, tym bardziej kiedy ma się do czynienia z osobą nieprzewidywalną.

Czasem prowadzi się rozmowę z klientem małomównym, z którym rozmowa potrwa znacznie dłużej, ponieważ trzeba wyłuskać z jego słów jego prawdziwe intencje i potrzeby, by móc stworzyć dla niego odpowiednią ofertę.

Ostatni typ klienta to klient racjonalny. Nigdy nie spieszy się on z decyzją, dlatego równie racjonalne argumenty są tutaj jak najbardziej wskazane.

Jak uniknąć wypalenia zawodowego będąc nauczycielem?

0
Jak uniknąć wypalenia zawodowego będąc nauczycielem?

Żaden nauczyciel nie ma łatwo. Na każdym etapie nauki trzeba mierzyć się często z trudną młodzieżą, która swoją logiką próbuje narzucić prawidłowe postępowanie innym.

Kształtowanie myślenia i sposobu zachowania młodych ludzi jest istotnym elementem procesu wychowawczego, który wymaga ogromu cierpliwości i zaangażowania. Dlatego praca nauczyciela jest bardzo trudna i potrafi być także męcząca. Kiedy jednak notoryczne zmęczenie dopada wykładowcę, może on stać się nieświadomą ofiarą wypalenia w swoim zawodzie.

Do tego dochodzą dosyć niskie, a więc i niemotywujące zarobki oraz spory bagaż odpowiedzialności, a chęć do pracy odejdzie z dnia na dzień jakby niezauważona. Co zatem zrobić, by nie wypalić się w pracy nauczyciela i wciąż odczuwać powołanie do kształtowania młodzieży?

Wsparcie

Przede wszystkim należy w tej kwestii zwrócić się o pomoc do swoich kolegów z pracy. Można także dokonać konsultacji z rodzicami, a nawet samymi uczniami. W tym celu będzie ważne spotkanie się w określonym gronie i stworzenie pewnego rodzaju burzy mózgów, podczas której zbierze się najlepsze pomysły, w jaki sposób można jeszcze poprowadzić lekcje.

Czasem warto pomyśleć o podzieleniu uczniów na grupy, zorganizowaniu zawodów albo konkursów, a może ciekawym urozmaiceniem byłoby zaproszenie na lekcję osoby, która w danej dziedzinie jest specjalistą i może opowiedzieć o swoich doświadczeniach zawodowych?

Jak uniknąć wypalenia zawodowego będąc nauczycielem?

Będzie to nie tylko motywacja dla nauczyciela, ale również dla dzieciaków, ponieważ spojrzą oni na zdobywaną wiedzę z bardziej praktycznej perspektywy, a nie tylko z punktu widzenia suchej teorii.

Dodatkowe szkolenia dla nauczycieli

Czasem dobrym sposobem na wypalenie zawodowe może okazać się skorzystanie z nowych szkoleń oraz kursów, dzięki którym odświeży się swoją wiedzę, nieco ją poszerzy i wymieni doświadczeniami z innymi uczestnikami.

Można w tym celu zorganizować także spotkania nauczycieli, kiedy to przedstawiciele tego zawodu z danego powiatu, województwa spotykają się i rozmawiają o swojej pracy i pomysłach aktywizacyjnych. Taka odmiana naprawdę pozytywnie wpływa na człowieka i mimo że wciąż wiąże się z wykonywaną pracą, to jednak pokazuje jej drugie oblicze.

Powrót do początków

Warto każdy następny rok szkolny potraktować jako czas nowych wyzwań i doświadczeń i przypomnieć sobie, jak bardzo podekscytowanym było się na początku swojej kariery w nauczaniu. Wtedy człowiek był pełen wigoru i chęci do działania i wierzył, że wszystko robi zgodnie ze swoim powołaniem i jest w tym jakiś głębszy cel.

Warto także w swojej pracy wykorzystywać już wcześniej przygotowywane materiały, ponieważ jest to spore ułatwienie, jednak nie powinno się popadać w rutynę, dlatego należy za każdym razem dopisać coś nowego i ciekawego, dzięki czemu lekcje będą zmodernizowane i ulepszone.

Odpoczynek

Jest ważny w życiu każdego człowieka. Należy się zatem również nauczycielom. W tym celu najlepiej będzie każdy weekend odpoczywać i nie spędzać go na poprawianiu prac domowych, czy sprawdzianów. Inaczej w przeciwnym razie szybko wypalimy się zawodowo, ponieważ praca przytłoczy nas od środka i nie pozwoli na zachowanie harmonii i równowagi między wszystkimi ważnymi aspektami w życiu.

Jak motywować uczniów do nauki?

0
Jak motywować uczniów do nauki?

Motywacja – bez niej ciężko przysiąść do książek, wkuć na pamięć odpowiedni materiał na klasówkę, czy większy sprawdzian, nie wspominając już o systematycznej nauce i aktywnym udziale w dodatkowych zadaniach w szkole. Kiedy jednak dziecko jest zmotywowane, znacznie lepiej radzi sobie w swoich obowiązkach, nie zalega z materiałem i odnosi na polu naukowym liczne sukcesu.

Nie ma dwóch takich samych dzieci i mało które potrafi na tyle samo się zmotywować, by rodzice nie mieli z nim najmniejszych problemów. W tym celu warto znaleźć motywację u dziecka.

Grunt to być pozytywnym

Nigdy nie można podejść do dziecka i zacząć mu grozić, że jeśli nie poprawi stopni w szkole, to będzie go czekać za to surowa kara. Takie działanie może i przyniesie chwilowe skutki, ale zastraszania nie można mylić z motywacją.

Lepiej będzie zatem samemu nastawić się pozytywnie i z takim podejściem rozpocząć rozmowę z dzieckiem. Gdy wspólnie z nim spróbuje osiągnąć się sukces na jakimś polu, wtedy będzie to najlepsze motywacja dla malucha oraz świetny sposób nauki wzajemnego szacunku. Warto także pomyśleć o zainstalowaniu w pokoju dziecka tablicy, na której będą wypisywane pozytywne cechy dziecka jako ucznia.

Dziecko musi mieć sposobności do odniesienia sukcesu

Rodzic może efektywnie wspomóc swoje dziecko w budowaniu u niego trwałej motywacji. W tym celu warto nagradzać swoją pociechę za każdy mały krok, który uda się mu wykonać i uświadamiać mu, że jest to droga ku wyżynom i wyższym celom. Dzieci muszą także mieć świadomość tego, jakie nadzieje pokłada się w ich działanie. Warto również zadawać im dodatkowe zadania domowe, jako nieobowiązkowe, aczkolwiek motywujące do zdobycia lepszych wyników.

Wzbudzenie ciekawości u dzieci

Aby dzieci mogły zainteresować się jakimś tematem bardziej, niż zazwyczaj, warto postarać się również samemu z odpowiednim entuzjazmem przedstawiać im wybraną dziedzinę nauki. Jeśli zatem w szkole pojawia się akurat temat, który jest dosyć nudny, najlepiej będzie poszukać ciekawszej formy przekazu, by prezentacja i omówienie wybranej kwestii przebiegało w ciekawy sposób. Kreatywność odgrywa tutaj pierwsze skrzypce. Jeśli znajdzie się odpowiednią metodą na pomoc dziecku w zrozumieniu nudnych zagadnień w formie zabawy, czy gry, nauka pójdzie sprawniej i przyjemniej.

 

System nagród

Już wyżej poruszono nieco ten temat. Warto jednak zgłębić się w tajniki prawidłowego nagradzania dzieci. W większej grupie szczególnie mocną motywację odczuwają dzieciaki, kiedy mają możliwość uzyskania nagród indywidualnych. W ten sposób kreuje się w nich również pewne wzorce zachowań, które ulegają utrwaleniu i zostają przyjęte jako całkowicie naturalne i oczywiste.

Jak motywować uczniów do nauki?

System nagradzania musi być jasny i przejrzysty. Gdy zasady są znane i zrozumiałe, łatwiej jest ich się trzymać i przestrzegać reguł.

Pochwały

Nic tak nie motywuje, jak pochwała. Czy to osobista, czy na forum przy wielu osobach, zawsze działa tak samo i podbudowuje osobiste poczucie wartości dziecka. Dowodem uznania może być także przygotowanie za systematyczna naukę o osiągnięte sukcesy odpowiedniego dyplomu gratulacyjnego dla rodziców. Taki dowód indywidualnej pracy dziecka to najwyższy zaszczyt, a także spory kopniak motywacyjny.

Jak szlifować warsztat dziennikarski?

0
Jak szlifować warsztat dziennikarski?

Ciężko nie trafić w swoim życiu przynajmniej na jedną osobę, która marzy o karierze w charakterze dziennikarza prasowego. Jest to jednak zawód obarczony koniecznością posiadania wielu językowych umiejętności, szczególnie związanych z wiedzą na temat pisania spójnych i składnych artykułów, jak i darem do przelewania swoich myśli na papier w sposób zrozumiały dla czytelników.

Co więcej, trzeba jeszcze umieć znaleźć samodzielnie tematykę, o której będzie się pisać oraz wiele mobilizacji do tego, by stworzyć unikatowy, niepowtarzalny, a zarazem przykuwający uwagę artykuł. Nie można jednoznacznie powiedzieć, że wszystko zależy od talentu. Warsztat dziennikarski jest tutaj znacznie ważniejszy. Jak zatem będzie można go podszlifować?

Pisanie pamiętnika

To oczywiście pierwszy krok, dzięki któremu można rozpocząć praktyczne ćwiczenia pisarskie. Taka forma ćwiczeń nie tylko pozwala nabrać pewnej elastyczności w pisaniu, ale również nabrać dystansu do wielu osobistych problemów oraz pozwolić sobie na spojrzenie na nie z pewnej perspektywy. Oczywiście nikt nikogo nie zmusza do tego, by zacząć pokazywać swoje wpisy w dzienniku osobom postronnym. Na prezentowanie swoich tekstów przyjdzie czas później.

Szkolne gazetki

Dlaczego by nie zacząć swojej dziennikarskiej kariery już w szkole? Jeśli tylko właśnie na tym etapie dorastania odkryje się swój talent i zamiłowania, warto podjąć się pracy na rzecz szkolnej gazetki.

W takim czasopiśmie trzeba odpowiednio dobrać tematykę, a także postarać się o wysokiej jakości treści, ponieważ działa się po marką własnej szkoły. Szkolne dziennikarstwo jest ponadto dodatkową aktywizacją samego siebie, a takie ponadprogramowe działania są niezwykle wysoko cenione przez nauczycieli.

Jak szlifować warsztat dziennikarski?

Co więcej, być może za ich protekcją i znajomościami z innymi gazetami nasze artykuły zostaną opublikowane szerszej publiczności? Swoją pracę można kontynuować również w starszym wieku jako uczeń szkoły średniej lub student.

Dziennikarstwo obywatelskie

Warto rozejrzeć się wokół. Często bowiem można znaleźć oferty lokalnych gazet, które pozwalają na praktykowanie dziennikarstwa obywatelskiego. Raczej nie można oczekiwać po takich gazetach wynagrodzenia za swoją pracę, niemniej jednak uzyska się inne korzyści w postawi publikacji swoich tekstów.

Można pisać o lokalnych problemach miasta, zająć się tematyką promowania wydarzeń kulturalnych. Jeśli tylko nadarzy się okazja, warto także spróbować swoich sił w wywiadzie z interesującą osobistością.

Praktyki i staże

To jednak nie koniec możliwości, które pozwalają na zdobywanie doświadczenie w dziennikarskim fachu. Warto także postarać się o staż lub praktyki w jednej z gazet. Warto oczywiście mierzyć wysoko i startować do ciekawych o szerokim zasięgu czasopism, ale nie można gardzić także mniejszymi gazetami.

Dzięki temu nabierze się właściwego doświadczenia i zobaczy, jak fach dziennikarski wygląda „od kuchni”. Wiąże się to z dużą aktywnością i zaangażowaniem, jednak gra warta jest świeczki. Jeśli otrzyma się szansę na staż, nie można jej zmarnować. Będzie to bowiem przepustka dla nas do dalszej kariery dziennikarskiej.

ZOBACZ TEŻ